ABOUT ILAD
 

İLAD 15. Olağan Genel Kurulu yapıldı

İLAD'ın 15. Olağan Genel Kurulu, 27 Mart Cumartesi günü Kadıköy'de yapıldı. Genel Kurula Yönetim Kurulu Başkanı Prof.Dr. Aysel Aziz tarafından sunulan Çalışma Raporunda Yönetim Kurulu'nun çalışmaları anlatıldı ve aramızdan ayrılan eski başkan ve üyelerimiz saygı ve sevgi ile anıldı.

 

 COVİD19 pandemi yasakları nedeniyle bir yıldır yapılamayan genel kurulumuz, Kadıköy Evlendirme Dairesi içindeki Zübeyde Hanım salonunda gerçekleştirildi. Salona girişte HES kodu incelemesi, maske, siperlik ve kolonya dağıtımı yapıldı. Sosyal mesafeye uyarak yapılan toplantıda Prof. Dr. Aysel Aziz çalışma raporunu sunarken de maskesini çıkarmadı.

 

 Divan Başkanlığını Prof.Dr. Dursun Gökdağ'ın yaptığı genel kurulda okunan  İLAD Yönetim Kurulu Çalışma Raporunun tam metni şöyleydi:

İLAD 15. OLAĞAN GENEL KURULUNA SUNULAN 2017 - 2021 DÖNEMİ YÖNETİM KURULU ÇALIŞMA RAPORU

01 Nisan 2017 tarihinde yapılan 14. Genel Kurulda göreve gelen Yönetim Kurulumuzun, 3 yıllık çalışma dönemine ek olarak pandemi nedeniyle bir yıl daha uzayan toplam 4 yıllık dönem çalışmalarımızı anlatmadan önce aramızdan ayrılan arkadaşlarımızı saygı ile analım:

 ACI KAYIPLARIMIZ:  ANILARI BİZİMLE YAŞIYOR

Eski İLAD Başkanımız Orhan Koloğlu

Onur Kurul üyemiz Prof. Dr. Mesut Önen

Üyemiz Kayıhan Güven

İLEDAK Kal-Der temsilcisi    Taner Çavdar  ( İLAD üyesi değil ama İLEDAK üyesiydi)

İLAD’akatkılarını saygı ile anımsıyoruz. Güzel anıları bizlerle yaşıyor.

 

ÜÇ  ULUSLARARASI KONFERANS

Bu çalışma dönemimizde 3 tane  uluslar arası konferans düzenlendi:

1-      Dönüşen Dünyada İletişimin Rolü (15- 16 Mart 2018 - Lefkoşa KKTC)

İLAD ile Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İletişim Fakültesi  ortaklaşa “Dönüşen Dünyada İletişimin Rolü” adlı uluslararası sempozyum düzenledi. 15- 16 Mart 2018 tarihinde Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Haspolat Kampüsü’nde gerçekleştirilen sempozyumda İLAD Onursal Başkanı Dr. Hıfzı Topuz ve Makedon Öğretim Görevlisi Darko Buldioski açış konuşmalarını yaptılar. ‘İletişim Teknolojilerindeki Değişimin Kültürel Yansımaları’, ‘Dönüşümde İletişim Etiği’,‘İfade Özgürlüğü ve İletişimin Gücü’,  ‘Değişen İletişim Teknolojileri ve Siyaset İlişkisi’ gibi başlıklar altında iletişim alanında yaşanan köklü değişimleri mercek altına alındı. Dünyanın farklı üniversitelerinden akademisyenlerin Türkçe ve İngilizce bildirilerine yer verildi. Gerçekleşmesine büyük katkıda bulunan UKÜ Dekanı Prof. Dr. Hikmet Seçim ve ekibine teşekkür ediyoruz…


2-     CİDA2018 Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu

( 18 -19 Ekim 2018  MERSİN)

İLAD ve İLDEK (İletişim Dekanlar Konseyi)  tarafından, 2 yılda bir düzenlenen CİDA ( Communication In The Digital Age)  uluslararası konferanslarının ilki,  Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi ev sahipliğinde, 2018 yılında Prof. Dr. Uğur Oral Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi. Her iki yılda bir İLAD -  İLDEK ve bir İletişim Fakültemizin ev sahipliğinde gerçekleştirilmesi planlanan Uluslararası Sempozyumlar CİDA 2018 ile başladı. .Bournemouth Üniversitesi’nden Doç. Dr. Salvatore Scifo ve Polonya Lodz Üniversitesi’nden Dr. Monika Kopytowska’nın açılış konuşmalarından sonra İngiltere, Polonya, Mısır, Çin gibi çeşitli ülkelerden ve ülkemizin iletişim fakültelerinden akademisyen ve araştırmacı 218 bilim insanının sunduğu 139 bildiri İLAD tarafından e-kitap olarak yayınlandı. Bu kitaba İLAD web sitesinden erişilebilir. Gerçekleşmesine büyük katkıda bulunan Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesinin o günkü Dekanı Prof. Dr. Senem Duruel Erkılıç ve ekibine teşekkür ediyoruz.


3-      CİDA2020 Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu (26-28 Ekim 2020- Çevrimiçi / İZMİR )

CİDA uluslararası konferanslarının ikincisi, 2020 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi ev sahipliğinde ve pandemi nedeniyle çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.

Açılış konuşmalarını İletişim alanında çalışmalarıyla dikkat çeken Amsterdam Üniversitesi’nden Prof. Dr. Guda Van Noort,   Antwerp Üniversitesi’nden Prof. Dr. Philippe Meers, Loughborough Üniversitesi’nden Dr. Ece Algan yaptılar, Sempozyuma sunulan bildirilerden seçilenler ESCI indekslemesine sahip iki dergiile ulusal hakemli dergilerde yayımlanma imkanı elde ettiler. Bildiriler e-kitap olarak da hazırlanıyor ve İLAD tarafından yayınlanacak. (Gerçekleşmesine büyük katkıda bulunan İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesinin Dekanı Prof. Dr. Ebru Uzunoğlu ve ekibine teşekkür ediyoruz,

 

İKİ PANEL DÜZENLENDİ

Bu çalışma döneminde iki panel gerçekleştirildi.

1- "MEDYA

KADIN VE ŞİDDET" PANELİ (8 Mart 2017- Üsküdar Üniversitesi-İstanbul )

 Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenen panele İLAD Başkanı Aysel Aziz, Nazan Moroğlu, Sevil Atasoy, Özden Cankaya ve Göksel Göksu konuşmacı olarak katıldı.  Panel öncesi Dr. Sarp Bağcan gitarıyla küçük bir konser verdi.  Toplantıda İLAD ödülleri de açıklandı. Hıfzı Topuz İletişim Onur Ödülü:   Turgay Olcayto’ya  (TGC Başkanı )  Yılın İletişim Araştırması ödülü: Türkiye Sözlü Basın Tarihi  (3 cilt) yapıtı ile Prof. Dr. Suat Gezgin, Doç. Dr. Veli Polat, Doç. Dr. H. Esra Arcan’ın

 ortak eserine  verildi. Gerçekleşmesine büyük katkıda bulunan Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesinin Dekanı Prof. Dr.  Nazife Güngör ve ekibine teşekkür ediyoruz.

 

2-  “GERÇEĞİN YENİ ÖYKÜLEŞTİRMELERİ: TEKNOLOJİ ÇAĞINDA MEDYA VE ETİK”  PANELİ 

(11 Mayıs 2018 - Bilgi Üniversitesi- İstanbul)

Bilgi Üniversitesi Santral İstanbul kampüsü Güzel Sanatlar Merkezi’nde yapılan panelden önce İLAD İletişim Araştırmaları Derneği’nin geleneksel olarak verdiği İLAD ödülleri Faruk Bildirici ve Doç. Dr. İ. Arda Odabaşı’na takdim edildi.

 İLAD Onursal Başkanı Hıfzı Topuz, A&B İletişim Başkanı Sibel Asna, Faruk Bildirici ve Doç. Dr. Itır Erhart’ın konuşmacı olduğu “Gerçeğin Yeni Öyküleştirmeleri: Teknoloji Çağında Medya ve Etik” başlıklı paneli İLAD Başkanı Prof. Dr. Aysel Aziz yönetti. Bilgi Üniversitesi’nin ev sahipliğinde yapılan panelde konuşmacılar etiğin (meslek ahlakı) korunması için öneriler geliştirdiler. Gerçekleşmesine büyük katkıda bulunan Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesinin Dekanı Prof. Dr. Halil Nalçaoğlu ve ekibine teşekkür ediyoruz.

 

İLAD ÖDÜLLERİ

İLAD Yönetim Kurulu, 2019 yılının Hıfzı Topuz İletişim Onur Ödülünün Cumhuriyet Gazetesi’nin en kıdemli yazarı Ali Sirmen’e verilmesini kararlaştırdı. Geleneksel olarak bir iletişim fakültesinin evsahipliğinde ödül töreni ile birlikte düzenlemekte olduğumuz Panel 2020 Covid19 pandemisi nedeniyle gerçekleştirilemedi. Ali Sirmen’in ödülünü yüzyüze panel düzenleyebileceğimiz ve ödülü kendisine elden teslim edebileceğimiz günlerde vermeyi düşündük. Bu yıl bu nedenle yeni ödül için bir değerlendirme içine girmedik. Yılın İletişim Araştırması ödülü için de üyelerimizden öneri gelmediği gibi araştırmacılardan da yeterli katılım alamadığımızı üzülerek bildirmek isteriz.

 

İLAD’IN AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI

Geçen genel kurulumuzda Yönetim Kurul üyelerimize İletişim eğitiminin kalitesini yükseltmek üzere akreditasyon yetkisi almak üzere yapmakta olduğumuz çalışmalarla ilgili bilgi verilmişti. Bu 4 yıllık dönemde akreditasyon çalışmalarımız hızla ilerledi ve başarı ile sonuçlandı.

İLAD, Yükseköğretim Kalite Kurulu kararı ile 31 Ocak 2018 da iletişim eğitimiyle ilgili programların akreditasyon tescil belgesini alan İLAD, bu amaçla kurduğu,  İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kuruluşu (İLEDAK),  akreditasyon için başvuran iletişim fakültelerinin lisans programlarını değerlendirmeye başladı. 2020 yılında Akreditasyon Tescil Belgemizin süresi 2 yıl daha uzatıldı. 2018 den günümüze kadar;

•       

2018 yılında 10 üniversitenin iletişim fakültelerinden (Bahçeşehir, Ankara, Yaşar, Uluslararası Kıbrıs, İstanbul Aydın, Sakarya Üniversiteleri) 14 program akredite edildi. 2 üniversiteden 4 programın akredite süreci olumlu sonuçlanmadı.

•       

2019 yılında 8 üniversiteden (İstanbul, Çukurova, Ege, İzmir Ekonomi, Maltepe, Galatasaray, Üsküdar, Mersin) 15 program akredite edildi.

•       

2020 yılında  5 üniversiteden 8 programın ara değerlendirmesi ve 4 üniversiteden 16 programın genel değerlendirmesi yapıldı. Ara değerlendirme sonucu 8 program akredite edildi.  16 programın değerlendirmesi sürüyor. 

Ayrıca değerlendirme yapan ekipleri yetiştirmek üzere, bugüne kadar 12 “Eğici Çalıştayı” ve isteyen üniversiteleri bilgilendirmek üzere 8 “Kurum  Bilgilendirme Çalıştayı” yapıldı.

İLAD tarafından oluşturulan tüm bu faaliyetlerinin hedefi, Türkiye’de, KKTC’de ve yurt dışındaki bize başvuran üniversitelerin iletişim eğitimiyle ilgili lisans, lisansüstü ve önlisans düzeylerinde programların kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak ve  Avrupa Yükseköğrenim Alanı için belirlenen ESG2015 standartlarına uyumunu sağlamaktır.

 

“HIFZI TOPUZ” BELGESELİ HAZIRLANDI  (YouTube’da yayında) Yakındoğu Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İLAD İletişim Araştırmaları Derneği ortak projesi olarak hazırlanan “Hıfzı Topuz ile ‘İletişim’ Üzerine” belgeseli You-tube üzerinden yayında. YDÜ İletişim Fakültesi tarafından İLAD’ın işbirliği ile hazırlanan belgeselde, Hıfzı Topuz Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü UNESCO’da uzun yıllar özgür iletişimin küresel çapta yerleşmesi ve iletişim eğitimi için yaptığı çalışmaları, deneyim ve görüşlerini anlattı.

Gazetecilik Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ayça Demet Atay’ın proje yönetmenliğinde hayata geçirilen çalışma kapsamında, İletişim Fakültesi’nin beş öğretim elemanı, Topuz ile altı ayrı temada video röportajlar gerçekleştirdi. Yakındoğu Üniversitesi İletişim Fakültesi ekibine teşekkür ediyoruz… 

GARANTİ MARKASI OLDUK

İLAD İletişim Araştırmaları Derneği,   TC, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından eğitim öğretim hizmetlerinde ve iletişime ilişkin temel alanlarda bir Garanti Markası olarak tanındı.

Türk Patent Kurumu tarafından İLAD İletişim Araştırmaları Derneği’ne verilen “Marka Tescil Belgesi”nde  İLAD Garanti Markası’nın  eğitim öğretim ve iletişim alanında “Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sempozyum,  Konferans,  Kongre ve Seminer düzenleme gibi alanlarda İLAD logosunun yer alması o etkinliğin ve hizmetin İLAD Garantisi altında olduğunun kanıtı olacak.

İLAD’ın akredite ettiği  iletişim lisans programları artık tüm yazılı görsel ve işitsel mecralarında İLAD Garanti Markası’nı kullanma hakkını elde ediyorlar. Marka alma konusundaki katkılarından dolayı Yönetim Kurulu üyemiz Prof. Dr. Jale Sarmaşık’a teşekkür ediyoruz.

 İLAD YAYINCI BELGESİ ALDI

CİDA 2018 bildirilerinin e-kitap olarak yayınlanması için gerekli başvurular yapıldı ve böylece  İLAD’a Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 30 Kasım 2022 yılı sonuna kadar geçerli “Yayıncı Sertifikası” verildi. CİDA bildirilerini e-kitap olarak yayınlıyoruz.

Üyelerimizin talebi üzerine e-kitaplarını da yayınlama hakkımız var.


İNTERNET’TE 2  WEB SİTEMİZ

İnternette 2 WEB sitemiz bulunuyor. İLAD ve İLEDAK web siteleri. İLAD web sitesinde dernek çalışmaları, İLEDAK web sitemizde akreditasyon çalışmaları yer alıyor.

www.ilad.org.tr

www.iledak.org.tr

Tüm çalışmalarımıza ilişkin ayrıntılı bilgi ve detayları ve yayınlarımızı bu web sitelerimizde bulabilirsiniz.

 

SOSYAL MEDYADA İLAD 

İLAD’ın sosyal medyada Facebook, İnstagram, Twitter üzerinde hesabı var. Facebook İLAD sayfası kapsamlı bir iletişim ortamı sunuyor. İLAD üyesi olan veya olmayan iletişimciler seslerini bilgilerini ve bildirimlerini bu ortak platformda duyuruyorlar. 1161 Türkiye’den (535 İstanbul ve çeşitli kentlerden) , 27 Kıbrıs, İngiltere, Almanya, Amerika’dan Hindistan’a kadar dış ülkelerden 55 takipçisi var.


ULUSLAR ARASI ÜYELİK VE TANINIRLIK

İLAD / İLEDAK, Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı içinde kalite ve standartlar konusunda çalışmalar yapan kuruluşlarla temasa geçerek CEENQA’nın (Orta ve Doğu Avrupa Kalite Değerlendirme Kuruluşları Ağı) üyesi oldu. 2019’da Girne’de yapılan Genel Kuruluna ve 2020 çevrimiçi Genel Kuruluna katıldık. İLEDAK Başkanı olarak Prof. Dr. Halil Nalçaoğlu’nun  “Covid-19: Vaatler ve Riskler - Bir Deneme”,  makalesi de CEENQA bülteninde yayınlandı.

 

DERNEK MERKEZİ TAŞINDI

Derneğimizin Beyoğlu İstiklal Caddesinde bulunan merkezi, eski binanın yenilenmesi amacıyla tümüyle boşaltıldı. 2019 yılında İLAD Merkezi’ni Kadıköy Söğütlüçeşme Ortaklar İş Merkezi’ndeki yeni ofisine taşıdık. Yeni ofisimiz çok merkezi ve kolay ulaşılır imkanları asansörü ile çalışmalarımıza kolaylık sağladı.  Bina girişinde 24 saat kapı görevlisinin bulunması da pandemi döneminde gelen kargo ve postalarımız açısından da büyük bir  imkan olarak önem kazandı.

 

İLAD İKTİSADİ İŞLETMESİ KURULDU

YÖKAK’ın talebi üzerine derneğin mali işlerinin yürütülmesi için, İLAD İletişim Araştırmaları Derneği İktisadi İşletmesi (kısaca İLAD İktisadi İşletmesi) adında İstanbul Ticaret Odası’na kayıtlı bir işletme kuruldu. İktisadi İşletme, Yönetim Kurulu tarafından atanan bir işletme yöneticisi tarafından idare edilmektedir. Ayrıca bir Ofis Yöneticisi bulunmakta,  Hesaplar İstanbul Serbest Mali Müşavirler Odasına Muhasebe Müdürümüz tarafından tutulmaktadır.  

Akreditasyon çalışmaları bedel karşılığı yapılmakta ve fatura kesilerek Üniversitelerden verilen hizmetin bedeli tahsil edilmektedir. İLAD İktisadi İşletmesi de başarılı bir biçimde bütçe imkanlarını geliştirmektedir. Öyle ki 2020 yılından itibaren değerlendirme ekibinde yer alan Ekip üyelerine de yaptıkları harcamaların bedeli olarak Bin TL ödeme yapmaya başlamıştır. İktisadi İşletme gelir-gider tablosu ve gelecek yılın bütçesi Genel Kurulumuza sunulmuştur. İLAD Hesapları her 4 ayda bir ve yıllık olarak İLAD Denetleme Kurulu tarafından denetimden geçirilmekte ve rapor tutulmaktadır. Denetim Kurulu bu raporlarını da Genel Kurulumuza sunacaktır.

 

YENİ ÜYELER VE ÜYELİK KAYDI SİLİNENLER

Derneğimize bu dönemde de pek çok yeni üye katıldı. Eski üyelerden olup 30 yıllık süre içinde iletişimimiz kalmayan mail adreslerine ulaşamadığımız eski bazı üyelerimizin de üyelikleri sona erdirildi. Dernekler yönetmeliğine göre üyelerin adres değişikliklerini bildirmeleri gerekiyor. Eposta adresleri ve telefonlarından ulaşamadığımız  ve web üzerinden araştırmalardan sonuç alamadığımız üyelerin üyeliklerini sona erdirmek zorunda kaldık.

Aidatlarını yatırmayan üyeleri de Dernekler Yasasına göre üyeliklerin sona erdirmemiz gerekiyor ancak bunu yapmak istemiyoruz ve yapmıyoruz. Yine de aidatların yatırılması konusunda üyelerimizden anlayış bekliyoruz. İnternet banka havalesi ile yatırmak fazla zaman alıcı olmasa gerek.

 

COVİD-19 PANDEMİSİ

2020 yılında yaşamaya başladığımız Covid-19 pandemisi çalışmalarımızı oldukça zora soksa da Dernek olarak işlerimizi aksatmadan yürütmeye gayret ettik. Sağlık Bakanlığı kararları sonucu bir yıldır genel kurulumuzu da yapamadık. Şu anda da maske siperlik kolonya, mesafe, hijyen, az konuşma ile bulaşı olmadan gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Genel Kurulumuza katılan tüm üyelerimize saygılarımızı sunuyoruz.

 

İLAD’IN HEDEFLERİ

Önümüzdeki dönemde yapılması gereken pek çok iş var. Bunlar özetle:

-         CİDA2022 konferansının Ankara Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilmesi.

-        Uluslar arası akreditasyon kuruluşları ile işbirlikleri oluşturulması

-        İletişim Sektöründe yer alan kuruluşlarla paydaşlık ilişkilerimizin geliştirilmesi

-        Üyelerle daha sıkı ilişkilerin kurulması; üyelerin dernek çalışmalarına katılımlarının

sağlanması. Aidatların düzenli toplanması

-        İLEDAK için  paydaşlarla çalıştaylar,  değerlendirici eğitim calıştayları,  kurum eğitimi çalıştaylarını düzenli ve sistematik şekilde düzenlenmesi

-        İletişimle ilgili ulusal ve uluslararası projelere katılma

Bu başlıklarda yapılması gereken çalışmaları Genel Kurulumuzda dile getiriyor ve seçilecek yeni yönetime iletiyoruz.  Saygılarımızla…  27 Mart 2021

 

 İLAD Yönetim Kurulu adına

Başkan  Prof. Dr. Aysel Aziz